tisdag 27 december 2011

Stormkärringen slår till

Om någon av en händelse missat det så blåser det av bara h-ete ute.

Vi hade tur som "bara" blev utan ström mellan kl 05.00-12.00 i natten till måndag.

Man blir verkligen helt strandsatt när strömmen går och det gör mig ödmjuk.

Har bearbetat mannen i flera år för att få göra om köket och installera en vedspis.

Ja ja säger nu de som känner mig väl, det är itne bara för att kunna laga mat! Nej så klart inte.
Jag är något av en smygpyroman jag erkänner! Men jag vill samtidigt inte vara så beroende som vi är idag av el.
Att inte ens kunna göra en kopp kaffe eller värma lite vatten till välling känns helt hopplöst.

Vi bor ju "nästan" på landet så vi får strömavbrott då och då men det brukar inte vara så länge. Denna gång var det ju inte ens kallt ute så man kunnat rädda käket i frysen.

Nej jag tycker att vi ska skaffa en braskamin, det vore ju inte mer än rätt att kunna laga mat till barnen, eller hur mannen?

Ha det gott och blås inte bort.
//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar