tisdag 10 januari 2012

Premiär i minusgrader

I går var en jobbig dag.

Jag är som jag tidigare beskrivit riktigt dålig på att vara ledig.
Denna jul/nyårs helg har jag varit ledig from 23/12-9/1. Hur har jag klarat dtta månne?

Jo vi har klarat av diverse projekt här hemma som att fixa ett nytt pysselrum till mig. Förra året önskade jag mig möbler men pga att lillan hamnade på sjukhus blev ju hela julen ett enda kaos. Så i år fick jag min försenade julklapp. Mannen har planerat, handlat och skruvat och jag är super nöjd.
Har lite små piff kvar sen kommer foron, jag lovar.

Sen har det rensats! I garderober och förråd. Få saker är så skönt som att slänga ( mitt fall ge bort ).

Julen har rensats bort och nu var helt plötsligt projekten slut. Jag har passat på att träna en hel del vilket gjort sitt till för att bota rastlösheten. Men igår formligen klättrade jag på väggarna!
Jag har tidigare sagt att jag gör mer på än dag än vad de flesta gör på en vecka och jag tänker bevisa det.

I går uförde jag följande:

Plockade ur och i en diskmaskin, plockade i och ur en tvättmaskin, plockade in färdig tvätt, torkade av skåpluckor och lister, dammsög nedervåningen, rensade filter i torktulmare och tvättmaskin, hade möte med LSS-person från kommunen, sorterade plastburkslocken i lådan, lagade trasig tröja och leksak, spelade spel med sonen, ritade med sonen,bytte vatten till kaninerna,  bar ut sopor, rensade bänken i köket på papper, lagade lunch, städade mitt scrapbord och lite till.
När mannen kom stack jag ut och sprang för jag hade fortfarande massor av energi att bränna!
Detta var vad pysslade med fram till kl 18.00

Det var ett underbart löppass i -7 grader som flöt på hur bra som helst.

Så nu är jag såååå lugn och harmonisk :O)

Med godhet

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar