lördag 14 januari 2012

Ny upplevelse!

Igår var det dags igen att be ge sig in till stora staden för lite galej. Faktiskt ínte mer än 1½ månad sedan sist! Börjar bli en riktigt partypingla :O)

Jag skulle göra min 7:e bussresa sedan jag flyttade till Värmdö. Beväpnad med min bussremsa klev jag glatt på. Men se där fick jag nobben. Min remsa hade slutat gälla vid årskiftet.
Nu återstod då alltså att lösa en smsbiljett. Jag har inte ännu fått min Iphone vilket nog var tur för då hade jag förmodligen aldrig kommit iväg.
Nu lyckades jag faktiskt utföra denna manöver på bara ett par minuter. Ber om ursäkt till övriga resenärer om bussen blev ett par minuter sen pga av mitt fumlande.

Men det är verkligen inte lätt och det kan min far intyga.

För många år sedan skulle min syster övningsköra med vår far. Det gick så där kan man väl säga.
Min far som då ville stötta henne säger:
- Alla normalbegåvade kan ta körkort.
Det lät säkert bättre i hans huvud än vad syster tyckte när hon hörde det sägs.

Ett par år senare skulle vår far åka buss och lösa sms biljett. Han är inte jätte teknisk och har lyckats köpa en av de krångligaste mobiler som fanns på marknaden för 10 år sedan.
Chauffören insåg att det skulle ta tid och började åka. Far skulle resa 3 zoner och när han till slut var framme hade han fortfarande inte lyckats med att få iväg sms:et rätt. Chauffören sa då bara trött:
- Gå bara av.
När vår far senare berättade detta för min syster blev hennes svar:
- Alla normalbegåvade kan skicka sms.

Ha en trevlig helg

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar