måndag 23 januari 2012

Lugn start på veckan

Började måndagen med ett pass hos naprapaten. Det känns som mina massiva muskelspänningar börjar lätta! Riktigt kul att märka resultat av mina behandlingar kombinerat med att jag faktiskt gör de övningar jag får hemma gör skillnad.

Ska nog få denna stela kropp att kunna rulla som en köttbulle.

En dröm var nämligen att bli en ska Solflicka när jag var liten (gymnast). Nu ville ju ödet annorlunda.
Redan första gången skulle man rulla som en köttbulle (hopkrupen) och det ville inte min kropp gå med på.
Hade dom valt kebab på spätt hade jag satt en 10 poängare!
Nu så här en 30 år senare börjar jag närma mig köttbullefasen och då är det inte kroppsvikt jag pratar om ;O)
Men nån karriär som Solflicka blir det nog aldrig tyvärr.

Hade också drömmar om att bli arkeolog och många var de timmar där jag och bästa kompisen Anita satt i skogen och hackade sten. Vi gick så in i vår uppgift att vi tom kom försent till lektion.

Tänk vad lite man kunde roa sig då (på stenåldern).

Nu är det ju lite annorlunda. Ett exempel på det är när den snart 5-årige sonen ropar till pappa:

- Pappa, vet du varför jag älskar dig?
- Nej, svarar pappan.
- För din Ipad!

.........

Ha en himla trevlig vecka och kom ihåg: Keep it simple ;O)

1 kommentar:

  1. Skrattar gott åt de minnnena!!
    Vi koom inte bara ibland försent... Det gick ju så långt att Eva vår lärare gick och hämtade oss i "Stendalen" Kramar!!!

    SvaraRadera