torsdag 26 april 2012

Skärpning!

Nu är det dags för mig att skärpa mig. Har slutat gå upp tidigt för att få min mys stund och det är ju jätte dumt.Under en period så har jag sovit dåligt och inte mått så bra och igår bestämde jag mig för att ändra på det.
Min källa till inspiration denna gång kom från ett lätt oväntat håll nämligen programmet Svenska miljonärer som jag såg på Kanal 5 Play.
Jag har ju en lätt fäbless för Trash TV som jag kallar det och tänkte att detta program nog skulle kvala in.

Jag gillar dessa program om framgångsrika människor för att höra mer om vad de gjort som gett dem framgång. Sen kan man ju tycka vad man vill om deras sätt att leva/vara men det ingen kan ta ifrån dem är att de lyckats.

Igår såg jag det första programmet av första säsongen. Där visade de en man som startade sin dag med att träna i 30 minuter och sen bada. Detta gjorde han för att stärka sig till kropp och sinne. Inte helt fel, eller hur?

Jag vet att jag tycker mina 30 minuter i lugn och ro på morgonen är helande så varför kommer jag inte upp? Snoozdjävulen har tagit min kropp i besittning! Men i morse gick jag upp när klockan ringde 06.00. Gjorde mina 5 minuter stretch, drack en kopp grönt te, skrev ett par sidor i min dagbock och läste sen ett par sidor i en vad jag kallar "må bra bok". Den bok jag läser just nu är Att ge av Bill Clinton.
Enligt Robin Sharma (min husgud) så krävs det 20 dagar repetition för att göra något till en vana.
Så nu är det bara 19 kvar och sen flyter det bara på :O) Snoozdjävulen Be gone!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar