onsdag 4 april 2012

Luftgevär köpes!

Under en period har ett konstigt ljud hörts i vårt hus. Ibland bara en gång, ibland flera gånger efter varandra.
Min man frågade mig här om veckan om jag hört det och det hade jag.

Vid närmare eftertanke så var det faktisk bara på morgnarna.
Det är svårt att beskriva men det låter metalliskt. Som att en platta metall glider en liten bit i taget. Men jag misstänkte att ett djur kanske låg bakom.

Häromdagen löste jag gåtan. Hade precis kommit hem från dagislämning och ska låsa upp ytterdörren.
Hör då ljudet utifrån mycket starkt. Gick runt kåken och ser en hackspett som sitter i vår TV-antenn.

Hittills har han inte stört oss utan hackat på när vi redan varit uppe men i morse satte f-n skapet igång
kl 06.00! Han måste ha brist på någon vitamin eftersom han ger sig på metall ( det har jag lärt mig på " Du är vad du äter"). Så antingen ger jag den Berocca boost eller skaffar mig ett luftgevär!

Igår var vi på BUP och kollade Lillans blodtryck och puls. Allt var bra och på 27 mg har hon inte känt några biverkningar. Så vi kom fram till att vi fortsätter på denna dos tills efter sommaren. Därefter provar vi att höja igen. Tydligen är det vissa som måste höja gradvis och vissa som klarar att höja direkt. Men på det stora hela så funkar det bra nu.
Fortfarande dock lite laborerande med Lillans långtidverkande insulin. Nu har vi bytt sort och det har hon svarat på med att bli jätte låg så nu får vi sänka den dosen och se vad det ger. Mycket pyssel blir det.

Ha en trevlig dag.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar