tisdag 2 oktober 2012

Öppet i butiken trots allt :O)

Finns det hjärterum så finns det stjärterum brukar det ju heta och jag har nu utmanat mitt ordningsinne med att ha öppet fast det är kaos i butiken. Ni är välkomna på egen risk!

Dessa veckor är hektiska med mässor hit och dit så jag passar helt enkelt på.

Det faller sig också så att de trevliga tjejerna som jag hyr av har sitt stickcafé varannan tisdags kväll (jämna veckor). Därför tänkte jag passa på att göra samma sak. Kommer därför även i fortsättningen ha öppet varannan tisdag mellan kl 12-21.
Som vanligt är det bra att slå en pling eller maila mig för att kolla om jag är på plats då jag mitt liv fortsätter att vara oförutsägbart.

Lillan kämpar på för att vänja sig vid sina nya skor. Det är fortfarande sandaler som gäller. Hon gråter på morgonen av olustkänslor när hon tar på sig skorna.
Nu har vi kompromissat med att hon har dem på sig antingen till eller från skolan och att sandalerna får åka med i påsen som "första hjälpen".

Imorgon onsdag är det ännu en fruktad friluftsdag och jag får som vanligt sjukanmäla lillan då jag vägrar skicka ut henne i skogen en hel dag med bara tights och sandaler.
Jag fruktar inför dessa årstidskiften varje gång, särskilt hösten. Det är inte lätt på våren heller när det är kallt på morgonen och varmt på dagen och det är vinterkängor som hon inte vill byta ut.

Jag har ju lovat att skriva om medicineringen och det funkar jätte bra. Vi kommer stanna på 27 mg Concerta då lillan trivs och det funkar bra i skolan. Finns ingen anledning att försöka höja då. Hon behöver dessutom inte ta medicinen på helgerna då det är bara i skolan som hennes stressnivå går i taket.

Nu hoppas jag artt jag får lite ordning i butiken tills på torsdag då jag river allt igen för att åka på ny mässa i Karlstad!

Kram på er :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar