onsdag 10 oktober 2012

Ledig!

Idag har jag tagit en semesterdag. Tycker att jag förtjänat det efter att ha jobbat måndag - söndag i fyra veckor av fem.
Mycket jobb har det blivit med flytten och alla mässor. Nu är det den största mässan kvar nästa helg ( Syfestivalen på Stockholmsmässan) och sen får jag pusta ut, eller?
Nä, så blir det nog inte. Om jag känner mig själv rätt så finns det säkert något kul projekt att sätta tänderna i.

Kanske ska ta och möblera om hemma (igen). Förr så flyttade jag hela tiden. Jag har hunnit med 12 flyttar sen jag lämnade boet 1990. Nu har jag faktiskt bott är i sex år vilket är rekord för mig men då roar jag mig med att flytta runt i huset istället.

Som ni kanske kommer ihåg fick jag ju ett pysselrum med möbler i julklapp av min man. Jag ville ju inte att min man skulle ha det sämre så han var ju också värd ett fint rum. Nu har han bara i hopsamlade möbler och gäst sängen därinne. Så när han kom hem och sa att grannen hade möbler till salu så bangade jag inte en sekund! Klart att jag pungade ut med en 500-ing och tjackade alla 5 bokhyllor inkl jalusi-skåp  Det var han väl värd, eller hur?
Sagt och gjort. Grannen och M släpade upp alla hyllor dit upp (jag hade ju numera flyttat ner). När M sen nöjd och belåten kom och visade mig hur fint det blev kom min plutläpp fram.... Men men, de där hyllorna ville ju ja ha.. de passade ju så mycket bättre till mig och mina saker ju...

Eftersom min man är som han är så erkände han att det kanske var så och att han nog faktiskt hellre skulle sitta på bottenvåningen igen. Sen om det beror på att han slipper ha svärmor sovandes i sitt rum (så att han inte kan sura hela nätterna) det låter vi vara osagt.

Så nu väntar vi bara på att allt ska lugna ner sig så att vi kan börja flytta allt igen :O)

Därför har det inte blivit några bilder på mitt pysselrum, jag väntar lixom på mitt nya med gamla möbler :O)

Som jag alltid brukar säga: - Man har inte roligare än man gör sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar