tisdag 14 augusti 2012

Tillbaka!

Hej på er.

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen. Denna gång tänker jag dock inte försöka skriva varje dag utan när andan faller på.

Det har varit en lugn och skön sommar vilket jag har behöver nu när allt kommer rivstarta igen.

Det börjar med jippo i butiken på Villagatan 5 den 1-2 september ( mer info finns på www.weralena.se ).

Sen bär det av till både Gävle och Borås samtidigt i slutet av september. Det föll sig så att Scrap- och Stämpelmässan i Gävle lör 29/9 krockar med Syfestivalen i Borås 28-30/9.
Men jag har tur som en tokig och mina kära vänner ställer upp och representerar mig i Gävle.
Ni hittar all info om mässorna under fliken Mässor och evenemang uppe på den högra listen på www.weralena.se.

Jag har bestämt mig för att sluta med kurser och fokusera mer på mässor och webshop.

Nu till en liten historia:

Jakten på bilnyckeln

Det var en gång en blondin som åkte till den stora matbutiken för att få rättelse. Hon hade nämligen ( sin vana trogen) handlat varor på ½- priset men fått betala fullt pris! Inte bra alls. Så hon tog bilen dit för att få upprättelse. Nu föll det sig så att mannen bakom disken var mycket trevlig och tillmötesgående så blondinen hade snart sina pengar i handen. Eftersom hon nu "sparat " en massa pengar var hon tvungen att shoppa en tidning!
Väl ute vid bilen börjar den nöjda blondinen med vad som kan beskrivas som - Jakten på bilnyckeln!
De var försvunna.... Hon tittade i alla fack och grävde djupt i den bottenlösa väskan och kollade jeansfickorna men ack, nycklarna stod ingen stans att finna.
Hon trippade sonika tillbaka till disken, trängde sig före 10 personer och sa: - Halål, ursäkt men har jag glömt mina nycklar här?
- Nej, fick hon till svar.
- Men åh, utbrast blondinen och trippade tillbaka till sin bil.
Nu började paniken tillta. Misstankar flög kors och tvärs över vem/vilka som kunde ha stulit hennes nycklar.

Blondinen förstod dock att hon inte borde lämna sin bil och tog därför och ringde sin man för att få honom att åka hem från jobbet och komma med reservnycklarna
.Medans hon försökte förklara hur dum någon varit mot henne satte hon sig på huk och grävde i den bottenlösa väskan.
Då kom en bil inkörande på P-fickan bredvid.
Mannen sa: - Ursäkta att jag stör eftersom blondinens rumpa hängde över på " hans " ficka och hon hade i sitt upprörda tillstånd inte tänkt på att flytta på sig.
När hon sen förklarade med plutande läppar och ledsna Bambiögon blev han genast engagerad i
- Jakten på bilnyckeln.
Samtidigt fortsätter blondinen konversationen via headset med mannen = Multitasking.
Den parkerande mannen ställer samma frågor som maken: Har du letat överallt, i alla fickor, i väskan?
- Klart jag har säger blondinen truligt och svänger runt i förtvivlan.
- Men vad är det där då, säger den parkerande mannen och pekar på blondinens rumpa?
Först blir hon lite förolämpad men den känslan övergår snart i en lätt generad rodnad....

För vad hänger inte  där och dinglar om inte blondinens bilnycklar.

Snipp snapp snut så var sagan slut.



2 kommentarer:

  1. GUUUD vad jag har saknat din blogg!!!!! Skrattar högt och skrämmer hunden :-)
    Du är så fantastisk!!! Många kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Sååå jäkla rolig historia!!!! Precis innan jag ska sova! Kommer garanterat att skratta i sömnen! Kram på dig!

    SvaraRadera