tisdag 28 augusti 2012

Spa helg

Jag har haft ännu en härlig helg. Denna gång hade jag förmånen att få åka på SPA!

Mina härliga vänner gav mig en helg i födelsedagspresent. Så jag och den ena tjejen for iväg till Sandvik Gård Ladies spa utanför Norrköping.
Där kan man bada, träna, behandlas, äta gott mm. Vi gjorde allt och lite till.

Kan verkligen rekommenderas både för den rastlösa och den avslappnade sorten. Eftersom mina vänner vet att jag har svårt att sitta still längre perioder var detta ett mycket bra val. När jag hade fått träna ett par pass, simma och promenera så kunde tom jag slappna av och njuta av god mat och dryck.

Det här med att gå på pass är dock inget jag är bra på. Är ruskigt dålig på koordination och det brukar ta lång tid innan jag får till det på rätt sätt. Zumba å sånt tjafs är inte att tänka på för min del.

Nu testade vi Bodyband där man skulle använda ett gummiband till hjälp. Det funkade lite bättre då det inte var så mycket yviga och snabba rörelser.

Jag höll mig dessutom i den bakre raden i spegelsalen så jag inte utmärkte mig så mycket. Men helt plötsligt ser jag att det går ju ganska bra. Jag hänger med rätt ok enligt spegeln.
Redan här anar ni nu att något inte riktigt stämmer, eller hur?
Mm, mycket riktigt. Det var ju inte min spegelbild jag såg utan tjejen snett framför mig som hade samma frisyr och likadana träningskläder som jag har hemma....
Ja ja, vad är en bal på slottet...

Jag (vi) hade i alla fall jätte trevlig och det kommer nog bli fler turer så passa på nu vänner och börja samla till min nästa födelsedag.

Kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar