måndag 28 februari 2011

Stäng för ombyggnad

Vad gör man när man inta kan nå fram till sin tonåring. Ingen logik eller pedagogik heller för den delen  fungerar. Det har sagts att i huvudet på en tonåring finns en skylt där det står: "Stängt för ombyggnad" och jag är benägen att hålla med. Det som skrämmer mig är att detta ska fortsätta, att det inte kommer att försvinna. Det finns ju en problematik även om diagnos saknas. Ännu så länge är det rätt så enkla saker det handlar om men vad händer sen? Det är som att vi talar två helt olika språk.
Jag känner mig så maktlös när inget jag gör verkar fungera. Fick rådet av doktorn på BUP att ha tålamod. Att även en liten droppe urholkar stenen och så kanske det är. Det är bara att hoppas att inget allvarligt hinner inträffa innan budskapen gått fram...

2 kommentarer:

  1. skickar en STOOOOR kram!! håll ut vännen, och visa att vi bryr oss om, det tror jag är det enda vi kan göra... och näääe jag vägrar tor att det ska vara så för alltid!

    SvaraRadera