söndag 27 februari 2011

Möte med människor

Alla människor du möter påverkar dig på ett eller annat sätt. Det viktiga är att ta vara på lärdomarna.
Ibland kan det ta en lång stund innan man förstår sig på vissa personer. Ibland flera år och det är för att man själv förändrats.
Jag har mött få personer som verkligen imponerat på mig men mött väldigt många som jag lärt mig av.
Att äga många fina saker och ha mycket pengar är inte det som gör en människa till en bra person i min värld. Det är de personer som lyckats resa sig trots att världen gett dem smäll på smäll. De som bestämmer sig för de är värda någonting även om de fått en dålig start. Människor som ger av sig själv till andra är den andra kategorin. De kanske inte har en massa pengar att ge till välgörenhet men jag anser att det dyrbaraste man kan ge till andra är av sin tid. Det är sådana människor som berikar vårt samhälle.

"För att få mening i sitt liv mäste man ägna sig åt att älska sin nästa,
man måste ägna sig åt människor i sin omgivning
och åt att skapa sådant som ger en något att leva för."
Morrie Schwarts


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar