måndag 4 april 2011

Nu eller aldrig - The bucket list

Rubriken kommer från en film som ger en hel del att fundera på. Den kan summeras i det gamla men ack så aktuella ordspråket "Skjut inte upp till imorgon det du kan göra idag".
Tänk om imorgon inte kommer? Det finns så mycket som man kan ta tag i direkt! Ring den där kompisen som du tänkt på så länge, ta upp det där med chefen som gnagt inom dig, börja träna, säg till dina nära och kära att du älskar dem etc.
I filmen gör de mycket "stora" saker som vi vanliga människor kanske inte har råd med men den är helt klart värd att se.

En av sakerna jag har haft på min  lista är att jag någon gång ska ställa upp i tjejmilen - och nu är jag anmäld!

Massor av kramar från mig// J

Ps

Tack Lotta för tipset hur man kunde vika mina fina handgjorda papper. Har nu gjort inbjudningskort till mamsen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar